تبلیغات کلیکی گوگل

آیا می‌دانید تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟

این روز‌ها کسب و کار‌های آنلاین فراوانی به وجود آمده اند، اما بعضی از آن‌ها برخلاف کیفیت و تعهدی که در کار خود دارند، نتوانسته‌اند پیشرفت چشمگیری داشته باشند. یکی از دلایلی که باعث تمایز در روند پیشرفت کسب و کار‌های متفاوت می‌شود، استفاده از انواع روش‌های تبلیغاتی است. تبلیغات کلیکی گوگل یا همان گوگل ادوردز(google adwords)، یکی از راه‌های تبلیغات آنلاین است که به صاحبین کسب و کار‌های آنلاین کمک می‌کند تا بتوانند مخاطب بیشتری را جلب کنند. اگر شما نیز یکی از صاحبین این نوع کسب و کار هستید و تا امروز در کار خود پیشرفتی نداشته اید، به شما توصیه می‌کنیم برای آن که بدانید تبلیغات کلیکی گوگل چیست و چه فایده ای دارد، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تبلیغات کلیکی گوگل (google adwords) چیست؟

تبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادوروز، یکی از روش‌های تبلیغات کسب و کار‌های آنلاین است. در این روش، گوگل این امکان را در اختیار صاحبین مشاغل می‌گذارد که در قبال پرداخت هزینه، بتوانند لینک‌های تبلیغاتی کسب و کار خود را در صفحه اول گوگل نشان دهند.

به عنوان مثال، اگر دقت کرده باشید زمانی که کلمه کلیدی مورد نظر خود را سرچ می‌کنید، در صفحه اول موتور جستجو گوگل، لینک‌هایی برای شما به نمایش گذاشته می‌شود که در کنار آن‌ها Ad نوشته شده است. اگر شما یا هر کاربر دیگری بر روی این لینک‌ها کلیک کنید، هزینه تبلیغات از حساب شارژ شده صاحب سایت کم شده و به حساب گوگل واریز می‌شود.

در واقع گوگل هزینه تبلیغات خود را در مرحله اول از صاحب کسب و کار نمی‌گیرد بلکه در قبال هر کلیکی که بر روی لینک صاحب کسب و کار انجام می‌شود، هزینه دریافت می‌کند. به همین دلیل است که به روش تبلیغات کلیکی، (PPC Pay Per Click) یا پرداخت در ازای هر کلیک نیز گفته می‌شود.

تبلیغات کلیکی چگونه انجام می‌شود؟

این نوع تبلیغات، بر پایه پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی برنامه ریزی شده است. یافتن کلمه کلیدی برای این روش تبلیغاتی، ممکن است زمان بر و نیازمند صرف انرژی فراوان باشد، اما شک نکنید که تاثیر چشمگیر آن را بعد از تبلیغات بر روی کسب و کار خود خواهید دید. کلمه کلیدی که برای این کار استفاده می‌شود باید کاملا مرتبط با کسب و کار شما بوده و جزو آن دسته از کلماتی باشد که مورد جستجو کاربرهای زیادی واقع می‌شود. برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی می‌توانید از ابزارهای آنلاین نظیر گوگل کیورد پلنر استفاده کنید.

استفاده از گوگل ادوردز به صورت مزایده‌ای انجام می‌گیرد. به عنوان مثال، تصور کنید چهار آژانس مسافربری قصد تبلیغات کلیکی در مورد کلمه کلیدی تورهای مسافرتی ترکیه را دارند. گوگل این کلمه را به مزایده می‌گذارد و هر کدام از این چهار آژانس مسافربری که پیشنهاد قیمت بالاتری داد، در جایگاه نخست سرچ گوگل قرار خواهد گرفت. اما توجه داشته باشید که علاوه بر پیشنهاد قیمت بالا فاکتورهایی مانند Quality score  و AD rank نیز برای کسب جایگاه اول سرچ، از نظر گوگل مهم هستند. بنابراین تنها هزینه بالا نمی‌تواند باعث صدرنشین کردن کسب و کار شما در گوگل شود!

ویژگی‌های تبلیغات کلیکی

برای انجام تبلیغات کسب و کار شما روش‌های مختلفی وجود دارد، اما برای این که تصمیم بگیرید کدام یک را انتخاب کنید تا بیش‌ترین سوددهی را داشته باشد، لزوما باید از ویزگی‌های هر یک از آن‌ها آگاه باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

شما می‌توانید مقاله (معایب و مزایای کاربردی تبلیغات کلیکی) را هم‌چنین بخوانید.

ویژگی های تبلیغات کلیکی

مزایا

تبلیغات کلیکی، مزایای زیادی دارد و امروزه مورد استقبال بسیاری از مشاغل آنلاین قرار گرفته است. در ادامه چند مورد از مزیت‌های آن را مرور می‌کنیم.

هدف گیری مخاطبان خاص

گوگل ادز این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که انتخاب کنید چه کسانی لینک شما را مشاهده کنند. برای توضیح بیشتر، شما می‌توانید انتخاب کنید که افرادی با زبان خاص و یا مکانی مشخص و یا کسانی که پتانسیل خرید از شما را دارند، تبلیغات شما را مشاهده کنند.

قابلیت آنالیز و تحلیل

هنگامی که از تبلیغات کلیکی استفاده می‌کنید، ابزارهایی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که به کمک آن‌ها می‌توانید میزان تاثیر تبلیغات بر کسب و کار شما و سوددهی آن را آنالیز کنید.

اثربخشی سریع

یکی از مهم‌ترین تاثیراتی که این روش تبلیغاتی دارد، این است که برخلاف روش سئو که نیازمند صرف زمان زیادی است تا بتوانید به نتیجه دلخواه برسید، در این روش تاثیر آن را بلافاصله مشاهده خواهید کرد.

راهی مناسب برای شناساندن برند

اگر به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید، این روش تبلیغات یکی از موثرترین روش‌ هاست. در صورت انتخاب کلمه کلیدی مناسب و مرتبط با شغل شما، با استفاده از گوگل ادز می‌توانید در کمترین زمان، کسب و کار خود را به مخاطب خود معرفی کنید.

بازگشت سرمایه

در صورت استفاده درست از تبلیغات کلیکی و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، چندین برابر هزینه ای که برای تبلیغات صرف کرده اید به شما باز خواهد گشت.

معایب

در کنار مزیت‌هایی که برای گوگل ادز وجود دارد، معایبی نیز دیده می‌شود. اما معایب تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال خود را بگیرید.

معایب تبلیغات کلیکی

نیازمند کنترل مداوم

درست است که در این روش تبلیغاتی، آثار آن به سرعت مشخص خواهد شد، اما به صورت مداوم باید برای آن وقت بگذارید و روند پیشرفت خود را رصد کنید. همچنین کلمات کلیدی خود را باید بهینه سازی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

کلیک ها همواره به خرید منجر نمی‌شوند!

گوگل این تضمین را برای شما دارد که روی لینک شما کلیک شود و ترافیک سایت روند صعودی داشته باشد. اما این نکته به این معنی نیست که با هر کلیک از شما خرید خواهد شد! بنابراین بسیاری از کلیک‌هایی که شما بایت آن به گوگل هزینه پرداخت کرده اید، بدون خرید و سود برای شما هستند.

آگهی تبلیغات نادیده گرفته می‌شود

مشکلی که برای تبلیغات کلیکی و این دسته تبلیغات وجود دارد این است که مخاطب متوجه خواهد شد که با یک آگهی تبلیغاتی رو به رو است و از آن جایی که اکثر ما آگهی‌های تبلیغاتی را نادیده می‌گیریم، ممکن است تبلیغات برای کسب و کار شما بی نتیجه باشد!

سخن پایانی

در این مقاله از وبلاگ یوباس، درباره تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟ صحبت کردیم و سعی شد تا آن‌چه که صاحب کسب و کار آنلاین نیاز دارد در مورد این روش تبلیغاتی بداند، بیان کنیم. بدون شک با شناخت کامل از یک روش تبلیغاتی و آگاهی از مزایا و معایب آن، می‌توانید مناسب‌ترین تبلیغات را برای کسب و کار خود داشته باشید. به طور کلی در روش گوگل ادز اگر تمامی نکات آن را به درستی رعایت کنید، تبلیغات موفقی خواهید داشت و به سودی معادل چندین برابر هزینه ای که برای تبلیغات داشته اید، دست پیدا خواهید کرد.

ارسال دیدگاه

Copyright © 2019 Pacifico. Developed by OvaTheme